Logan LaPante – O vzdělávacím systému a hackschoolingu
Proč školy neučí jak být šťastný a zdravý?
Proč školy neučí jak být šťastný a zdravý?
Na scéně TED2013 Sugata Mitra přednáší své smělé přání u příležitosti ocenění TED Prize: Pomozte mi vytvořit Školu v oblacích, výukové zařízení v Indii, kde děti budou moct objevovat a učit se jeden od druhého s použitím zdrojů a mentorování „z cloudu“. Poslechněte si jeho inspirativní vizi pro Samoorganizovaná výuková prostředí (SOLE) a zjistěte více na tedprize.org.
Sir Ken Robinson naznačuje 3 principy, které lidská mysl potřebuje k rozkvětu – a vypráví, jak proti nim současná vzdělávací kultura bojuje. Ve svém vtipném a poutavém proslovu nám radí, jak uniknout ze vzdělávacího „údolí smrti“, ve kterém se nacházíme, a jak vychovávat naše nejmladší generace v prostředí plném možností.
V přednášce na LIFT 2007 mluví Sugata Mitra o svém projektu „Díra ve zdi“. Malé děti v tomto projektu samy přišly na to, jak používat počítač – a potom to naučily ostatní děti. Ptá se tedy, co jiného se mohou děti samy naučit?
Sir Ken Robinson v tomto trefném, zábavném příspěvku navazuje na svou skvělou řeč z roku 2006. Zabývá se radikální přeměnou standardizovaných škol do učení na míru – vytvořením podmínek, ve kterých může vzkvétat vrozené dětské nadání.
Sir Ken Robinson zábavně a velmi dojemně argumentuje za vytvoření vzdělávacího systému, který podporuje (spíše než potlačuje) kreativitu.
Příběh Kelvina Doe, teenagera ze Sierra Leone, který ukazuje sílu přirozené zvídavosti a vnitřní touhy učit se.
Video natočené v americké škole Sudbury Valley zastávající filosofii unschoolingu. Film během necelých 10 minut shrnuje, jak tato škola funguje – seznamuje s některými členy personálu, ptá se studentů na nejrůznější otázky a provádí školní budovou. Jedná se o video natočené v americké škole Sudbury Valley zastávající filosofii unschoolingu. Tato vzdělávací instituce byla založena roku...
Slavný teoretický fyzik Dr. Michio Kaku se zamýšlí nad problémem současného vzdělávácího systému, který vidí v systematickém potlačování přirozené zvídavosti.
Tato maturitní řeč ukazuje důležitost kritického myšlení, které bohužel současné školy systematicky potlačují. Je to náhoda? Co by se asi stalo, kdyby k logickému závěru, o kterém Kate mluví, dospěla většina studentů? V průběhu historie mnoho pozitivních změn nastalo a komunity se vyvinuly v přímém důsledku kritického myšlení. Kritické myšlení je o tom, být ochotný...