Tak co budeme dneska dělat, milí studenti? „Učím už 14 let. A většinu své kariéry jsem se považovala za velmi tradicionalistickou učitelku. Mí studenti seděli v lavicích, v řadách natočení dopředu. Protože jsem to obvykle byla já, kdo mluvil. Režírovala jsem celé vystoupení. Rozhodovala jsem o tom, co se budeme učit, kdy se to budeme učit, jak […]
Co je pravda a co jsou pseudopravdy? Jak těžké je zamýšlet se nad skutečnými příčinami a důsledky něčeho, co je nám dlouhá desetiletí předkládáno jako něco dobrého a chvályhodného? Máte odvahu skutečně přemýšlet nad empirickými důkazy, nebo se raději podržíte toho, čemu z nějakého důvodu velmi silně věříte? Co skutečně dělá povinná školní docházka s našimi dětmi? A víte, co se […]
Už takmer klasická prednáška Sira Kena Robinsona o zmene paradigmy vzdelávania na pôde RSA –https://www.thersa.org/ so skvelými ilustráciami.
Vědec věnující se vzdělání Sugata Mitra se vypořádává s největším problémem vzdělávání – nejlepší učitelé a školy nejsou tam, kde je jich potřeba nejvíce. V sérii experimentů ze života od Nového Dillí přes Jižní Afriku do Itálie dává dětem přístup k Internetu, na který dohlíží ony samy, a dosahuje výsledků, které revolučním způsobem mění to, jak smýšlíme o učení.
Proč školy neučí jak být šťastný a zdravý?
Na scéně TED2013 Sugata Mitra přednáší své smělé přání u příležitosti ocenění TED Prize: Pomozte mi vytvořit Školu v oblacích, výukové zařízení v Indii, kde děti budou moct objevovat a učit se jeden od druhého s použitím zdrojů a mentorování „z cloudu“. Poslechněte si jeho inspirativní vizi pro Samoorganizovaná výuková prostředí (SOLE) a zjistěte více na tedprize.org.
Sir Ken Robinson naznačuje 3 principy, které lidská mysl potřebuje k rozkvětu – a vypráví, jak proti nim současná vzdělávací kultura bojuje. Ve svém vtipném a poutavém proslovu nám radí, jak uniknout ze vzdělávacího „údolí smrti“, ve kterém se nacházíme, a jak vychovávat naše nejmladší generace v prostředí plném možností.
V přednášce na LIFT 2007 mluví Sugata Mitra o svém projektu „Díra ve zdi“. Malé děti v tomto projektu samy přišly na to, jak používat počítač – a potom to naučily ostatní děti. Ptá se tedy, co jiného se mohou děti samy naučit?
Sir Ken Robinson v tomto trefném, zábavném příspěvku navazuje na svou skvělou řeč z roku 2006. Zabývá se radikální přeměnou standardizovaných škol do učení na míru – vytvořením podmínek, ve kterých může vzkvétat vrozené dětské nadání.
Sir Ken Robinson zábavně a velmi dojemně argumentuje za vytvoření vzdělávacího systému, který podporuje (spíše než potlačuje) kreativitu.