Vypadala někdy střední škola trochu jako vězení? Měli jste někdy pocit, že jste v nějakém stroji, který měl svůj vlastní účel a cíle oddělené od vašich? Další informace. Tento pocit není neobvyklý a zkoumání vývoje škol vysvětluje proč. Spíše než nástroj vzdělávání, škola, jak ji známe dnes, začala jako prostředek, jak produkovat poslušné a loajální občany, vojáky a dělníky. Nikdy […]
Více na https://self-directed.org/
Neil deGrasse Tyson radí rodičům, jak u dětí probudit zájem o vědu. Neil deGrasse Tyson (* 5. října 1958, New York, New York, USA) je americký astrofyzik, popularizátor vědy, ředitel Haydenova planetária a výzkumník při Americkém přírodovědném muzeu. Je častým hostem v pořadech The Daily Show, The Colbert Report, Real Time with Bill Maher a Jeopardy!. V srpnu 2011 bylo oznámeno, že bude […]
Rozhovor s Janou Nováčkovou s názvom Cesta k lepší škole nevede přes omezování různosti si môžete prečítať na tejto stránke.
Proč nás ve škole učí věci, které už většinou nikdy nepotřebujeme? – Zakázané vzdělávání (španělsky: La Educación Prohibida) je nezávislý dokumentární film, uvolněný v roce 2012. Zachycuje různé alternativní vzdělávací praxe a nekonvenční školy v Latinské Americe a ve Španělsku, a zahrnuje vzdělávací přístupy. Proč nás ve škole učí věci, které už většinou nikdy nepotřebujeme? Zakázané vzdělávání (španělsky: La Educación […]
Dokument z roku 1997, který ukazuje absurdnost klasického školského systému. Zapomenutý dokument z roku 1997, který ukazuje absurdnost klasického školského systému. Záběry přímo ze tříd a rozhovory jak s dětmi, tak s učiteli se snaží ukázat, že tradiční školy jsou založeny na totalitním systému, kde žáci nemají žádná práva a musejí se podřídit autoritě učitele. Naproti tomu jsou učitelé a děti z alternativních […]
Příběh Kelvina Doe, teenagera ze Sierra Leone, který ukazuje sílu přirozené zvídavosti a vnitřní touhy učit se.
Slavný teoretický fyzik Dr. Michio Kaku se zamýšlí nad problémem současného vzdělávácího systému, který vidí v systematickém potlačování přirozené zvídavosti.
Tato maturitní řeč ukazuje důležitost kritického myšlení, které bohužel současné školy systematicky potlačují. Je to náhoda? Co by se asi stalo, kdyby k logickému závěru, o kterém Kate mluví, dospěla většina studentů? V průběhu historie mnoho pozitivních změn nastalo a komunity se vyvinuly v přímém důsledku kritického myšlení. Kritické myšlení je o tom, být ochotný i schopný zhodnotit své myšlení. Tento […]
Luke Iha mluví o tom, jaké to je být odškolený.
- 1
- 2