Zatím žádné komentáře

Zmatení fanatici svobody

Chceme svobodu. Tahle dvě slova působí na mnohé jako červený hadr. Jsme označováni za fanatiky a blázny, jsme obviňováni z nátlaku na ostatní. Všechno kritizujeme, ale nic nenabízíme.

Ano, je to tak. My skutečně nic nenabízíme a nehlásáme jedinou pravdu. Že na vlastním blogu zveřejňujeme své názory? To může udělat kdokoli z vás, tolik svobody ještě máme.

My ale chceme skutečnou svobodu. Pro sebe. Pro vás ostatní nechceme nic, protože jsme bytostně přesvědčeni o tom, že jste, stejně jako každá lidská bytost, plně kompetentní rozhodovat o svém životě a nacházet odpovědi na vlastní otázky.

Hledáme nejsvobodnější místa světa

Nejen vzhledem k událostem posledních měsíců (“utahování šroubů”, nizozemská bitva o domácí vzdělávání, snahy o větší kontrolu či přímo o zrušení domácího vzdělávání) jsme se rozhodli udělat průzkum a najít jasné a seriózní informace k co nejpřesnějšímu zmapování jednotlivých států světa. Jak to tedy kde mají s tou svobodou? Pomůžete nám?

Zadání zní: Jaké jsou kde legislativní a reálné podmínky pro homeschoolery a unschoolery a jaká jsou ta nejsvobodnější místa světa?

Chcete-li se zapojit, napište mi na zdenka.stankova@svobodauceni.cz a domluvíme se na tom, podmínky kterého státu budete chtít prozkoumat. Až budeme mít informace pohromadě, zpracujeme je do podoby mapy.

Přečtěte si také

  • Slobodný vzdelávací trh – zhrnutieSlobodný vzdelávací trh – zhrnutie Publikujeme další část komplexního a rozsáhlého (podle autorových vlastních slov půl-životního) díla bývalého pedagoga, nyní reportéra jedné ze slovenských televizí […]
  • Pět důvodů proč už neříkat „Šikulka!“Pět důvodů proč už neříkat „Šikulka!“ POZNÁMKA: Zkrácená verze tohoto článku byla publikována v časopise Rodiče v květnu 2000 pod názvem „Závisláci na pochvale“. Detailnější rozbor témat zmiňovaných ve článku níže - a také […]
mm

Zdeňka Šíp Staňková

www.detijsoutakylidi.cz | facebook.com/detijsoutakylidi | Dnes už vím, že unschooling jsem v sobě měla odjakživa, jen jsem své přesvědčení nedokázala přesně definovat a pojmenovat. Vymáhání poslušnosti, arogance většiny učitelů, příkazy, zákazy, tresty a odměny v klasickém školství a hlavně narození mých tří dětí a několikaletá práce učitelky v mateřské škole mě přivedla k úvahám o jiných možnostech vzdělávání a později (nejen) díky knihám Johna Holta k přesvědčení, že unschooling je filozofie, která je mi ze všech alternativ nejbližší. Dáme-li dětem důvěru a svobodu učit se přirozeně, budeme-li je respektovat jako plnohodnotné bytosti a ne jako prázdné nádoby, které je třeba naplnit, uděláme první krok k tomu, aby z nich vyrostli spokojení dospělí. Zabývám se také dodržováním práv dětí a rodičů ve školách a píšu blog.