Zatím žádné komentáře

Vyjádření ke kauze školy Dve ruky a distancování se od kurzů

Na základě dostupných informací o probíhající kauze na škole Dve ruky v Banské Bystrici (dříve Škola Fantazie) a spojení s kurzy A. R. Karimova (Empower the Child, Together a Systema Sibirsky Kazak) se distancujeme od webových stránek a kurzů Dve ruky, na kterých je uvedeno logo a odkaz na stránky www.svobodauceni.cz. Nemáme s tímto projektem nic společného a uvedení loga Svobody učení může někoho uvést v omyl, že jde o naši partnerskou organizaci. Naše logo si na svoje stránky může uvést kdo chce, nicméně v tomto případě může dojít k možné dezinterpretaci, že se jedná o svobodnou demokratickou školu, kterou doporučujeme. Obecné principy demokratických škol typu Sudbury jsou definovány Peterem Grayem:

  • Škola nedělá žádné testy a v žádném případě neposuzuje pokrok studentů.
  • Neexistuje žádný učební plán ani záměr zaměstnanců, aby motivovali studenty k učení.
  • Kurzy probíhají pouze tehdy, když skupina studentů převezme iniciativu k jejich organizaci, a pak trvají pouze tak dlouho, dokud žáci chtějí, aby trvaly.
  • Mnozí studenti se nikdy nezapojí do kurzů.
  • Zaměstnanci se nepovažují za „učitele“. Jsou to dospělí členové komunity.

(Podrobněji zde: https://education.oxfordre.com/view/10.1093/acrefore/9780190264093.001.0001/acrefore-9780190264093-e-80)

Na druhou stranu si dovolujeme uvést kladný přístup školy Dve Ruky slovenským domácím školákům viz: https://www.domacaskola.sk/

Zdroje informací:

https://www1.pluska.sk/Regiony/Stredne-Slovensko/Ucitel-celi-obzalobe-z-fyzickeho-napadnutia-ziaka-Dnes-sa-postavil-pred-sudkynu

https://branik.blog.sme.sk/c/484445/ked-na-bitie-deti-potrebujete-dve-ruky.html

https://branik.blog.sme.sk/c/484827/druhykrat-o-skole-dve-ruky-svedectva-rodicov-a-deti.html

Přečtěte si také

mm

Michal Kandler

Ke svobodě učení mě přivedla praxe sociálního pracovníka s dětmi a mládeží, kde jsem zjistil, že velká část problémů dětí a dospívajících je v praxi spojena právě s rigidním školním systémem, který nejenže se nedokáže přizpůsobit jejich potřebám, ale často je s nimi v rozporu. S příchodem vlastních dětí také změna životní filozofie a přijmutí zodpovědnosti za svůj i jejich rozvoj. Ve Svobodě učení se věnuji facilitaci a strategii vzdělávací politiky. Mojí nejoblíbenější knihou je Jonathan Livingston Racek od R. D. Bacha.