Základy unschoolingu
Mnoho z nás má problém vysvětlit koncept unschoolingu, celoživotního učení nebo sebeřízeného vzdělávání těm, kteří s těmito pojmy nejsou obeznámeni. Abychom unschoolerům pomohli při prezentaci jejich pohledu na věc široké veřejnosti, vypracovali jsme následující dvoudílný pracovní list.
ČÁST 1
Abyste pochopili, jak se unschooleři dívají na vzdělávání, jednoduše vezměte tyto běžné a všeobecně rozšířené názory o sexu a nahraďte slovo „sex“ slovem „učení“.
- Touha po _______ je silná lidská hnací síla, která se přirozeně projevuje ve vývojově přiměřeném čase. Je důležité, aby mladí lidé mohli začít se _______, když se cítí být připraveni, a nikoliv, když je někdo jiný přiměje začít.
- Pokud se lidé během _______ cítí kontrolováni, jsou měřeni nebo hodnoceni, zábava a potěšení z něho může rychle vyprchat.
- Je neslušné porovnávat výkon jedné osoby v _______ s jinou osobou. Jakýkoli systém hodnocení, který používá písmena nebo čísla k hodnocení člověka při _______, je krajně nevhodný.
- Zatímco některým lidem nevadí, když jsou během _______ sledováni, trestáni nebo se jim hrozí trestem, u většiny lidí potěšení ze _______ za těchto podmínek mizí.
- Když přijde na _______, lidé jsou různí. Pokud vám někdo tvrdí, že jeden způsob _______ je „normální“ a jiný způsob _______ je „porucha“, budete se na něho dívat skepticky.
- Mít předem připravený soubor cílů vás může připravit o radost ze _______. Někdy je lepší se do _______ jen ponořit a sledovat, kam vás to dovede.
- Výzkumy ukazují, že _______, který se provádí za odměny, jako jsou peníze, dárky, pochvala nebo výlety do Disneylandu, není stejné, jako když se věnujete _______ kvůli _______ samotnému.
- Právo na osobní výběr a souhlas ve věcech _______ je základem lidské důstojnosti a štěstí.
- Někdy _______, který trvá dlouhou dobu, je lepší než rychlý _______.
ČÁST 2
Abyste pochopili, jak se unschooleři dívají na aktuální vzdělávací politiku, jednoduše vezměte následující běžná prohlášení o vzdělání a nahraďte slovo „učení“ slovem „sex“.
- Všichni studenti musejí být připraveni začít s _______ ve stejném věku, který bude stanoven na celostátní úrovni kvalifikovanou skupinou odborníků.
- Studenti by neměli v ________ zaostávat za svými vrstevníky. Ti, kteří nestačí, musí být identifikováni co nejdříve, aby se jim okamžitě dostalo profesionální pomoci, včetně medikace, pokud je to nutné.
- Studenti musí zvládnout dovednosti v _______ v určité posloupnosti, dle jednotlivých bloků _______ . Dovednosti musí být zvládnuty a testovány předtím, než mohou studenti postoupit na vyšší stupeň v _______.
- Normální způsob, jak začít s _______, je začít v učebně pomocí učebnic a pracovních listů, raději než prostřednictvím experimentů a praktických zkušeností.
- _______ je lepší ve skupinách po 20 nebo 30 než jeden na jednoho.
- _______ by mělo být naplánováno v intervalech po 45 minutách, které začínají a končí okamžikem zazvonění hlasitého zvonku.
- Při _______ není dovoleno používat toaletu. Smskování a občerstvování se je také přísně zakázáno.
- Studenti by měli mít jasnou stupnici hodnocení pro _______, která jim říká, kolik bodů bude dosaženo za každou úroveň výkonu dané dovednosti nebo úkolu. Také ukazuje, kolik bodů bude při _______ odebráno kvůli nedbalosti nebo opoždění.
- Pokrok studentů v _______ by měl být průběžně vyhodnocován na percentilním základě, přičemž jejich umístění mezi jejich vrstevníky bude zveřejněno na nástěnce na chodbě.
- Rodiče mohou ocenit jejich dokonalost v _______ tím, že si hrdě dají na své auto samolepku oznamující, že jejich dítě je v _______ lepší než děti jiných lidí.
- Ministerstvo školství hodlá zajistit, že v 21. století dosáhnou všichni studenti minimální úrovně výkonu v _______, takže budeme moci soutěžit s Číňany.
Gratulujeme! Teď už víte, jak přemýšlet jako unschooler!
Přečtěte si také
Originální článek: Learning / Sex